Powered By Blogger

29 December 2012

NIZAR DAH GAGAP NAK JAWAB SEMUA NI SEBAB IKUT TELUNJUK DAP -p/s:dah dasar kambing hitam PRoPASbiaDAP

Ini satu lagi kes yang memang berat,kalau tidak mana mungkin Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berani mendedahkannya dalam sidang Dewan Undangan Negeri.

Sebelum ini memang sudah tersebar cerita mendakwa semasa 11 bulan jadi kerajaan di Perak selepas pilihanraya umum ke 12,pakatan pembangkang ' kenduri sakan' agih kawasan balak di negeri itu.

Menariknya PAS-PKR-DAP diketahui umum memang cukup rajin dalam bab menuduh Barisan Nasional yang galak buat kerja itu.

Dalam ceramah-ceramah di serata ceruk kampong mereka sentiasa gambarkan merekalah yang cukup beramanah dan tak main dengan balak segala macam.

Mungkin mereka duga tembelang mereka tidak akan terdedah kerana tidak menjangka langsung kerajaan pakatan Perak akan tumbang dalam masa sekejap.

Setiap urusan pentabiran kerajaan ada hitam putihnya.Oleh itu bukan susah untuk mengesannya.

Itu baru 11 bulan perintah Perak.

Senang cakap...kalau berani silalah Menteri Besar kerajaan 11 bulan itu, Datuk Seri Nizar Jamaludin keluar satu kenyataan rasmi menafikan pernah meluluskan agihan kawasan balak semasa pentabirannya.

Juga kalau berani...senaraikan kepada siapa kawasan balak diberi. Itu satu hal.

Ini satu hal lain. Kalau lulus pemberian kawasan balak mengikut peraturan lainlah ceritanya.
Pada sidang Dewan Undangan Negeri Jumaat,Zambry mendakwa Nizar sewaktu jadi Menteri Besar meluluskan kawasan balak kepada beberapa syarikat tanpa melalui Jawatankuasa Balak.

Dakwanya Nizar (PAS-Pasir Panjang) menggunakan kuasanya sebagai menteri besar ketika itu untuk meluluskan permohonan komponen balak berkenaan.

Menurut kata Menteri Besar Perak itu, biasanya Jawatankuasa Balak akan bermesyuarat dan melihat senarai permohonan, kemudiannya baru diluluskan. Tetapi Adun Pasir Panjang luluskan menggunakan kuasanya tanpa memanggil mesyuarat.

Hebat sungguh la Pakatan Haram ni masa memerintah, mungkin mereka ni ingat semua tu takkan terbongkar dan takkan ada siapa nak bongkar agaknya, nah lepas ni sila lah jawab.

R.K.P