Powered By Blogger

16 March 2013

PANAS !!! PAS SELALU RUGI ??? Rakyat Perak Bagaimana ???

Sekadar Nama Di Pulau pinang,Pak Turut Di Selangor,Lembik Di Kedah
Diketiga-tiga negeri ini,PAS merupakan antara parti yang bergabung dalam kerajaan negeri.ketika Keputusan PRU 2008 diumumkan,penyokong-penyokong PAS paling kuat sorak kegembiraan kerana akhirnya mereka berjaya menumbangkan BN di ketiga-tiga negeri itu.
Tetapi kegembiraan itu tidak kekal lama kerana segala jasa mereka seolah-olah tidak dihargai.
Di Pulau Pinang,PAS hanya jadi lebai-lebai bisu yang memerhati sahaja apa juga dasar kerajaan negeri yang diketuai oleh DAP.
PAS tak berani bersuara langsung biarpun banyak tindakan kerajaan DAP menguris perasaan orang melayu dan umat islam.
Di Selangor,PAS sekadar pak turut yang kerjayanya mencacai sana sini.Datuk Dr.Hasan Ali yang sesuatu ketika berusaha melaksanakan hasrat perjuangan PAS menegakkan syariat islam akhirnya dipecat hanya kerana beliau menyeru orang ramai tidak menghadiri perhimpunan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Semua akibat tekanan dan helah PKR dan DAPig untuk menutup kelantangan Dr.Hassan Ali yang istiqamah dalam perjuangan dalam memperjuangkan kepentingan orang melayu dan perlaksanaan islam di kelangan serta maruah sultannya.
Selagi Dr.Hassan Ali berada dalam kerajaan negeri pimpinan PKR itu,kerjasama politik PAS dengan parti tersebut dan DAPig mampu tergugat.Oleh itu,Dr Hassan perlu dikorbankan.
Apa yang lebih malang posisi menjaga hal ehwal islam tidak diberikan kepada pemimpin PAS yang lain tetapi sebaliknya ia disandang oleh Menteri Besar yang jahil ilmu agamanya.
Di Kedah pula,biar pun PAS menjadi teraju utama dalam pentadbiran kerajaan negeri,namun PAS tidak berupaya melawan kehendak DAP biar pun DAPig hakikatnya mempunyai satu kerusi sahaja.ini terbukti apabila kerajaan negeri membatalkan keputusan untuk menutup pusat hiburan pada Ramadan yang lalu akibat penentangan DAPig.Masjid Salihiah dirobohkan demi tekunjuk proksi DAPig,hutan-hutan balak digondol demi tokey-tokey DAP,jirat mega dibuat demi mengejar wang dari kroni-kroni DAPig dan rumah urut dibenarkan demi tahalul siyasi dengan DAPig.Pendek Kata PAS sekarang menjadi semakin jahat dan sesat kerana DAPig.

Psst:adakah perkara sama juga akan berlaku di Perak lagi ???


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com