31 March 2013

Astarghfirullah ..... Bawak-Bawak Mengucap ...


Astarghfirullah......

Macam ni ke pesuruhjaya PAS negeri yang menjadi ketua kepada sebuah parti yang dulunya mengangkat agama Islam sebagai pegangan parti mereka.

Ustaz Abu Bakar Husin semalam bersama beberapa kepimpinan PAS negeri mengadakan ceramah, dan didalam ceramah tersebut dari awalnya mengatakan Perdana Menteri sama dengan Abu Jahal ekoran daripada pemergian Perdana Menteri mengerjakan Umrah pada 3 April nanti.
Ustaz Bakar kata mungkin Perdana Menteri pergi untuk mengadu kepada Allah SWT sepertimana Abu Jahal mengadu kepada tuhannya untuk mengalahkan Nabi Muhammad SAW. 
  

Selanjutnya >>> http://bit.ly/ZRWsQ2

Tiada Tempat Orang Melayu di Penang ????


Bagaimana pula dengan nasib Melayu dan India di Pulau Pinang?

Sudahlah dipinggirkan di dalam saingan ekonomi setempat, di”usir” pula dari tanah tumpah mereka. Tanah kelahiran mereka itu dinafikan hak miliknya dan Guan Eng bagaikan gembira tersenyum puas dengan tindakannya itu.

Itukah agenda pemimpin “Pakatan untuk Rakyat”?

Bukanlah RKP cuba meniupkan sentimen perkauman di dalam artikel ini. Namun apa yang RKP pasti, Guan Eng sendiri yang mempunyai agenda perkauman yang tersembunyi dan dizahirkan dengan dasar-dasar kerajaan negeri pimpinannya.

Padanlah Lim Kit Siang dan anaknya di”tolak” dan di”usir” keluar dari Melaka dan anak beranak ini terpaksa membuang diri ke Pulau Pinang untuk bertanding dan meneruskan survival politik mereka.
















Betul ker ????


Betul ke????

Menurut Karpal Singh, selain mengekalkan kuasa di Kelantan, Selangor, Kedah dan Pulau Pinang, PR akan menawan semula Perak selain merampas Perlis, Negeri Sembilan dan Johor."Kita yakin akan menang di tujuh atau lapan negeri pada pilihan raya kali ini."Selain itu, kita bakal mendapat majoriti mudah untuk membentuk kerajaan dan menawan Putrajaya," katanya pada sidang media di sini, hari ini.Karpal yang juga Ahli Parliemn Bukit Gelugor berkata, DAP akan menampilkan lebih banyak muka baru pada PRU13.

Ucpn sulung yahya slung
Jamil sulung anak slung.
Pas crmh brelung rlung.
Tungu masa dap nak gulung.

Pr berangan ke ptrajaya.
Ptrajaya dekat dgn nilai.
Pr tak akan berjaya.
Kerna rakyat dah pndai nilai.

Pru dah semakin dekat.
Timbul pula isu dakwat.
Semua nnti pkai cawat.
Org depa suka meliwat.

Buat baik brpada-pada.Buat jahat jgn skali.
Pas sudah jadi kuda.
Hati2 semua skali.

Bn menang naik gaji.
Pr menang jadi x selesa.
Calon bn mesti dikaji.
Kalu tdak hancur binasa.

Riuh rndah pekan trolak.
Jelajah pas pakai treler.
Keje byk x boleh tolak.
Buat keje mcm nk giler.

30 March 2013

#TukarPenang - LGE Rasis ???

Nampaknya Guan Eng benar-benar mencari geruh! Apa yang dicanang selama ini oleh Pakatan Rakyat sebagai “membela nasib rakyat” hanyalah palsu semata-mata. Tempat tinggal rakyat yang menjadi keperluan asas bagi kehidupan manusia telah dinafikan begitu sahaja tanpa sebarang kompromi. Nyata sekali “Khalifah” pujaan PAS ini tidak berperi kemanusiaan,sebaliknya lebih bersifat kebinatangan!

Ternyata Guan Eng yang sememangnya chauvinis & racist ini begitu nyata sekali kezalimannya terhadap rakyat Pulau Pinang.

Sedang permasalahan penduduk Kampung Buah Pala masih lagi belum selesai, timbul pula kezaliman Guan Eng terhadap rakyat Pulau Pinang. Kalau sebelum ini masyarakat India yang menjadi mangsa “kurang ajar” Guan Eng, kini tiba pula giliran masyarakat Melayu di Balik Pulau. Secara bergilir-gilir kedua-dua bangsa majoriti di Malaysia ini dianiayai oleh Guan Eng.

Kenapa Guan Eng tidak berani menzalimi bangsanya sendiri?

Malah bangsa Cina begitu “selesa” dengan keutamaan yang diberikan oleh Guan Eng kepada mereka berbanding bangsa "MELAYU"

29 March 2013

L.G.E Tindas Cina Penang ??? #TukarPenang

MELAYU di Pulau Pinang kini berada dalam dilema dan semakin tertekan apabila didakwa dipinggirkan kerajaan negeri pimpinan DAP yang ternyata gagal memperjuangkan nasib mereka hingga menjadi golongan minoriti. Wujud tanggapan mereka akan disingkirkan secara halus dari tanah air sendiri dalam usaha mewujudkan 'Singapura kedua'. Adakah dakwaan itu benar????

Apabila pandangan bekas 'orang kuat' Angkatan Muda Keadilan (AMK) merangkap bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Dr Mohammad Fairus Khairuddin megulas ketika mentadbir kerajaan negeri mengenai isu pembangunan negeri p.pinang tentang kedudukan penempatan kediaman Melayu tidak seimbang antara kawasan bandar dan pinggir bandar.

Penempatan kediaman Melayu antara bandar dengan pinggir bandar atau kampung sememangnya jelas tidak seimbang sejak dulu lagi. Majoriti Melayu tinggal di pinggir bandar dan luar bandar, itupun bergantung pada jenis rumah diduduki. Di sini, kebanyakan Melayu pinggir bandar tinggal di rumah pangsa dan rumah kos rendah berbanding kaum cina yang menetap di pusat bandar. Rumah mereka lebih selesa dan terjaga. Kira-kira tujuh peratus keseluruhan penduduk Pulau Pinang adalah bukan warganegara sejajar dengan statusnya sebagai bandar antarabangsa dan kumpulan ini yang mendominasi penempatan bandar terutama di pesisir pantai.
RKP medapat maklumat mengenai penduduk di penang bukan warganegara malaysia dan rata-ratanya datang dari Taiwan, Hong Kong dan Singapura. Mereka memilih untuk tinggal di sini disebabkan kualiti hidup ditawarkan. Kediaman eksklusif, berpagar dan dekat dengan pelbagai kemudahan bertaraf tinggi menyebabkan bermulanya dilema Melayu Pulau Pinang. Hakikatnya, sebelum ini Melayu Pulau Pinang hidup selama 200 tahun dengan fungsi ekonomi luar bandar iaitu bertani, manakala kaum lain terutama Cina sudah hidup dengan fungsi ekonomi bandar iaitu berniaga sejak 200 tahun lalu.

Apabila rebakan bandar berlaku, bagaimana Melayu boleh bersaing?

Sudah tentu melayu tidak mampu bertahan dan akhirnya melepaskan pegangan tanah dan berhijrah ke negeri lain dan membabitkan Melayu Pulau Pinang berikutan tidak mampu bertahan dan memaksa mereka berpindah daripada tempat asal dan kelompok Cina dan Inggeris yang lahir serta pernah tinggal di Pulau Pinang beberapa dekad lalu kembali semula dari luar negara dengan kekayaan luar biasa, menduduki kediaman bandar.

Dasar kerajaan negeri pinang dibwh kepimpinan LGE tidak seiring dengan Kerajaan Pusat memburukkan keadaan dan akibat proses rebakan bandar ini, kediaman eksklusif berpagar mula dibina di kawasan luar bandar, di mana tidak mungkin Melayu mampu membelinya.

Melayu tidak akan mempunyai ruang dan peluang untuk terbabit dalam projek pembangunan komersil bandar kerana melayu disana tidak akan mampu untuk bersaing dengan cina penang disebabkan keterbiasaan Melayu hidup dengan fungsi ekonomi luar bandar,mereka tidak mampu bersaing dan akhirnya ruang pembangunan komersial yang asalnya untuk Melayu terbiar kosong dan terpaksa dilepaskan untuk dijual kepada bukan Melayu.Ruang dan peluang perniagaan serta kegiatan komersial memang ada untuk Melayu dan ia diberikan kerajaan sejak dulu lagi tetapi malangnya mereka tidak upaya bersaing.
Dasar subsidi seperti digariskan Kerajaan Pusat diperlukan di penang bagi mengimbangi Melayu supaya dapat mengambil bahagian dalam perancangan bandar dan pembangunan kawasan baru. Malah dasar subsidi juga boleh melegakan ketegangan Melayu yang berasa terhimpit akibat desakan perubahan ekonomi, proses rebakan bandar dan pelaksanaan dasar sedemikian mampu mempercepatkan proses pengimbangan.Pengukuhan 'hubung-jalin bandar dan luar bandar' juga mampu mengimbangi Melayu dengan kaum lain di Pulau Pinang yang fungsi ekonomi bandar bergantung kepada fungsi ekonomi luar bandar. Perkara ini secara tidak langsung dapat menghalang Melayu berpindah dan kekal di tempat asal mereka, selain mampu mengekang proses rebakan bandar kerana masyarakat bandar perlu mengekalkan fungsi ekonomi luar bandar demi survival bandar itu.
Rata-rata Melayu Pulau Pinang bekerja dalam sektor kerajaan dan pertanian. Jumlah pendapatan mereka tidak memungkinkan membeli rumah berharga RM500,000. Malah, kuota 10 peratus dalam sesebuah taman perumahan dan diskaun lima peratus pun tiada gunanya kerana harga rumah terlalu mahal. Melayu Pulau Pinang tidak mampu mengadakan dana yang banyak untuk memilikinya.

Adakah Melayu Pulau Pinang mampu? Harus ingat, persaingan sektor komersial bukan saja daripada kaum Cina, tetapi 'big player' daripada negara maju dan RKP lihat premis perniagaan milik Cina suatu ketika dulu laku, tetapi kini banyak kosong kerana tewas dengan 'big player'.

Melayu Pulau Pinang masih memerlukan dasar subsidi yang digariskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) atau Model Baru Ekonomi (MBE) kerana dasar sebegini saja yang dapat mengangkat Melayu bernafas di Pulau Pinang.Dasar meritokrasi yang dilaksanakan serta-merta kerajaan negeri sekarang jelas memburukkan keadaan Melayu Pulau Pinang. Ini hakikat yang tidak boleh disangkal lagi dan kerajaan negeri perlu melakukan sesuatu mengenainya. Campur tangan Kerajaan Pusat amat diperlukan bagi mengatasi masalah ini.

Jadi,renung-renungkanlah wahai orang Melayu penang.....


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

Dulu Tok guru..Kini Tok Angguk ???

Dulunya Nik Aziz memilih parti PAS sebagai wadah perjuangan,tetapi tidak kini kerana nik aziz menegakkan islam menurut acuan pemikiran kepimpinan fuckatan rakyat dan tidak lagi melaksanakan semua suruhan malah mengingkar suruhan dan perintah Allah.

Pemimpin PAS kebanyakannya kini tidak ikhlas dan tidak telus malah menjadi tamak haloba dengan habuan yang ditawarkan oleh kepimpinan fuckatan rakyat durjana.

Nik aziz kini tidak lagi bercakap berlandaskan qur'an dan hadith malah ikut sedap mulut dan mana yang lojik diakal nya.
Kini Nik aziz menidakkan siapa yang tahu nabi ada janggut,sebab semua orang tak tengok.Nik aziz kini kurang mempercayai sunnah dan selalu menafikan perkara yang telus dan adakalanya nik aziz turut meperlikan sunnah sebagai tidak logik di akal fikiran.

Nik aziz dulunya seorang yang dipandang tinggi ilmu agamanya tapi kini beliau hadir ke ceramah hanya menyatakan fitnah semata-semata dan bukannya dakwah islamiah.
Umumnya kini rakyat di Kelantan tidak lagi mengagungkan nik aziz selepas kejadian solat hajat beramai-ramai nik aziz meminta dan mohon pada Allah agar memusnahkan bangsa seagama semata-mata kepentingan politik fuckatan rakyat.
Nik aziz kini seperti menjadi pengampu kepada fuckatan rakyat dan selalu berdiam diri dan mengiyakan seolah-olah membenarkan tindakan mana-mana yang dilarang didalam hadith atau quran samada secara terang atau tersembunyi.
Nik aziz kini mula bimbang takut kehilangan kuasa dan tidak rela berundur jelas sekali menunjukkan kersesahan dan bimbang takut kuasa dimiliki hari ini akan hilang apabila kerajaan BN merampas semula Kelantan selepas PRU13 kelak.
Kerana takut hilang kuasalah maka nik aziz sanggup membenarkan konsporasi fuckatan rakyat untuk menjatuhkan agama sendiri.nik aziz rela membenarkan tindakan yang sadis dan jahat fuckatan rakyat berlaku di negara kini,kerana takut hilang kuasallah nik aziz mengizinkan itu semua.
Kini jika dilihat,nik aziz menjadikan parti sebagai wadah mencari makan dan bukannya sebagai wadah perjuangan.


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

PAS PUN TAKNAK KALAH Dengan PKR ???

Hahaha..itulah yang terjadi tengah hari bila RKP dapat info dari sahabat di area ipoh yang mana di pengkalan,ipoh digegarkan dengan kemunculan sebuah treler besar masuk membuatkan penduduk di kawasan tersebut terkejut dan lari ketakutan apabila jika dilihat pada badan treler tertera lambang bulan putih besor.
Ingatkan menerangkan lagi kawasan pengkalan tu,rupenyer membuat penduduk kelam kabut jadinya kerana sesuka hati makbapak 'PAS' ni main langgar-langgar kawasan dengan treler entah dari mane depa 'cekau'..
So jika dilihat,RKP berpendapat PAS pun tidak mahu kalah dengan langkah berkempen yang didahului oleh fuckatan Dapig yang juga berekempen dengan cara yang sama dalam siri jelajah rakyat tempoh hari..
Masing-masing nak tunjuk kehebatan dungu depa dengan cara menjadikan treler sebagai modal nak meraih undi simpati di siri jelajah depa.
Ternyata suasana di pengakalan pada tengahari tadi menjadi lengang sejurus beberapa minit treler "bulan terang" itu tiba..
Kalaulah teman yang menjadi penganjur siri jelajah tersebut yang tak kena dengan keadaan suasanan masyarakat di kawasan pengkalan tu,teman pakat cabut yop!sebab takde sambutan langsung seperti didalam gambar yang anda lihat..cuma penyangak-penyangak PAS yang taksub berlegar-legar di kawasan treler nak menampakkan kononnya ade orang yang simpati dengan cara kempen depa tetapi tidak sama sekali!!
Hahaha......udoh-udoh la tu..bawak-bawak pergi menyeru rakyat kejalan yang diredhai Allah bukannya dengan cara begini...


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

28 March 2013

BOTA KANAN DI LANDA RIBUT ???

Pada 29 hingga 31 Mac 2013 ini akan dilangsungkan Karnival Astro Fiesta Mesra Belia 1 Malaysia Parlimen Parit di sekitar Pekan Bota Kanan.
karnival ini dibawakan oleh Kementerian Belia dan Sukan Malaysia dan ASTRO, dianjurkan oleh Pejabat Belia dan Sukan Daerah Perak Tengah, Pusat Khidmat AHli Parlimen Parit, UMNO Bahagian Parit dan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Parit.
 
Selaku Pengerusi Penganjur yang juga merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parit, Sdr Khairul Shahril Mohamed, berbagai aktiviti dan program akan dijalankan pada tarikh berkenaan. Bermula dengan 29 Mac akan diadakan wayang pacak pd sebelah malam di Pdg SMK DARY, Bota, pada 30 Mac pula akan berlangsung acara funride, pertandingan gubahan & masakan, pertandingan pakaian beragam & mewarna kanak-kanak, sukan rakyat, pertandingan tarik tali, pertandingan dam aji & karom, mencari mencuba go kart, flying fox, pocket bike & go kart, pertandingan karaoke, derma darah, pemeriksaan kesihatan & gigi percuma, pameran agensi, himpunan big bike & auto show dan persembahan artis terkenal di sebelah malam. manakala pada 31 Mac akan diadakan Karnival Sukan seperti Futsal Padang, Bola Jaring 3on3, Badminton & Sepak Takraw.
 
Kemuncaknya pada malam 31 Mac 2013 akan berlangsung Ceramah Perdana oleh penceramah terkenal A.F. Ustad Kazim Elias Al Hafiz pada jam 9 malam di Padang SMK DARY.
 
"Kita menjangkakan kehadiran orang ramai seramai 15 ribu sepanjang program ini berlangsung yang mana kita berharap dapat menarik minat orang ramai dari sekitar Parlimen Parit dan kawasan berhampiran seperti dari Ayer Tawar, Beruas, Manong, Batu Gajah, Kampung Gajah dan Ipoh."
 
"Disamping itu, program ini meliputi penyertaan semua peringkat umur dari kanak-kanak hingga dewasa dan penekanan kepada penyertaan golongan muda dan sesuai dengan tema BN Pilihan Orang Muda."


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

MELAYU BACA !!! KEJUTAN PART-4


ANWAR Ibrahim memang pakar manipulasi. Semua tahu Ketua Pembangkang itu selalu menangguk di air keruh biar sekalipun menggadai maruah negara. 
Terbaru, terdapat sebuah video rakaman yang mendedahkan bagaimana Anwar pada Festival Salihara Ketiga di Jakarta pada Oktober yang lalu memperlekehkan batik Malaysia.

Tajuk ucapan beliau ialah Kebebasan dan Musuh-Musuhnya. Majlis itu memang sudah agak lama berlalu tetapi pada RKP ia masih baru dan panas. Rakyat Malaysia belum tahu perkara menarik yang Anwar perkatakan. 

Isu ketegangan hubungan Malaysia-Indonesia ekoran sentimen liar beberapa pihak di negara berkenaan pada waktu itu, digunakan oleh Anwar untuk kepentingan peribadinya. 
Seperti biasa, beliau mahu dipuja oleh kerajaan dan masyarakat negara luar dengan muslihat mendapatkan sokongan asing bagi mengenakan tekanan ke atas Malaysia. Pertama bagi menyelamatkan diri daripada perbicaraan kes liwat dan kedua, membantu menjayakan misinya untuk menjadi Perdana Menteri.



Berikut adalah antara kata-kata yang diungkapkan oleh pemimpin PKR itu dalam ucapannya: 

‘‘Mahu pakai batik Indonesia dikatakan saya anti-nasional. Mahu pakai batik Malaysia, orang Indonesia bilang jelek. Sebab ciri keseniannya itu cukup rendah dan saya setuju. Tetapi saya tidak mahu sebut di Malaysia. jadi akhirnya saya memilih batik Afrika.’’



Jadi pada pemikiran anda semua,Anwar ni manusia "Melayu" jenis ape ye ???


MELAYU BACA !!! KEJUTAN PART-3

  .....TAK PEDULI KAN "TULAH" YANG AKAN MENIMPANYA KELAK ASALKAN KEPENTINGAN DAN MOTIF JAHAT NYA MEMUSNAHKAN ORANG MELAYU TERCAPAI....."

           




   


Apa kejadahnya duduk berdua duaan dengan lelaki lembut dalam bilik hotel? Sesi Kaunseling ke apa? Atau Mahasiswa tu nak mohon BIASISWA dengan Anwar Ibrahim?



MELAYU BACA !!! KEJUTAN PART 2


       

     Pasal Nak Raih Simpati ,Sanggup Jual Maruah Bangsa Sendiri Kepada Bangsa Asing !!!





               





MELAYU BACA !!! KEJUTAN PART 1


BACA DAN RENUNG BETUL-BETUL WAHAI MELAYU !!!


                             


                              
                                              
ANWAR DAN KRONI NYA DAPig MENJALANKAN KONFRANTASI DENGAN MENJADIKAN BAPA SAIFUL SEBAGAI 
"KAMBING HITAM" DENGAN MENUDUH KES LIWAT SAIFUL HANYALAH KONSPIRASI UMNO SEMATA-MATA SETELAH DIKHABARKAN MENDAPAT BAYARAN YANG LUMAYAN DARI ANWAR DAN KRONI FUCKATANNYA...

                   

      

CUBA ANDA KENANGKAN KEMBALI PERISTIWA INI....

         
LIHAT BETUL-BETUL DALAM VIDEO INI...
AMANAT DARI SIAPA USTAZ IBRAHIM LIBYA DOKONG SEBAGAI PEGANGAN ????





    

PEMUDA IPOH GEGAR LIM KIT SIANG ????

   
BERSEDIALAH DUN IPOH TIMOR YANG BAKAL DIRAMPAS KEMBALI BARISAN NASIONAL !!!! 








27 March 2013

WAJIB TONTON !!! AZLI MUSA INSAN BERINTIGRITI DAN BERHEMAH TINGGI ????


BEGINIKAH CONTOH "ULAMA/USTAZ" DI NEGERI PERAK ????


ULASAN wajib tonton:



KEPUTUSAN DI TANGAN ANDA.......
FIKIR LAH SENDIRI!!!



26 March 2013

PAS BIKIN MALU ORANG ISLAM ???


Kesian bagi para fanatik PAS kerana tidak dapat mempertahankan ketaksuban terhadap parti mereka di ruangan komen youtube ini... sungguh kesian


DAP ASYIK HINA PAS ???

   
Kasihan dgn Pas, belum pernah dalam sejarahnya, parti itu kelihatan sebegitu dayus. Pas bukan saja tidak dominan dalam pakatan pembangkang malah asyik dihina oleh DAP. Isu perlaksanaan hukum hudud Pas ditentang habis-habisan oleh DAP, meskipun segelintir pemimpin Pas mempersoalkan DAP tetapi akhirnya parti berlabelkan Islam itu tunduk serta akur.

Pemimpin utama Pas membisu kerana bimbang pengaruh DAP boleh mencorakkan sentimen masyarakat Cina pada pilihan raya umum nanti. Kerana mengutamakan percaturan politik, Pas kelihatan sanggup menggadaikan kepentingan Islam. Ia ibarat pemimpin Pas direntap janggut dan serban serta diludah ke muka tetapi hanya sekadar tersengih bingung. Mana maruah Pas?
Bukan saja DAP, PKR yg terdapat ramai pemimpin dan ahli di kalangan orang Islam, turut menolak undang2 Islam. Perkara tsbt telah ditegaskan oleh pemimpin utamanya Anwar Ibrahim bahawa hukum hudud bukan dasar pakatan pembangkang. Dengan kata lain PKR menyokong 

DAP dan ini menjadikan Pas bersendirian dalam isu tsbt.Sekali lagi kasihankan Pas, selama ini PKR ialah parti yg berdepan dgn isu moral dan integriti hanya memperalatkan Pas. Tanpa peranan akar umbi Pas, PKR akan lumpuh. Untuk pacak bendera, meramaikan ceramah Anwar, menjayakan program malah undi untuk PKR, banyak bergantung kpd ahli dan penyokong Pas. Tetapi apa balasan PKR terhadap Pas? Nampak DAP menang……


 

ULAMA 'USTAD TALIBAN PERAK' TUKAR KAPAL ???

RKP ade terbaca tentang Khabar yang disampaikan oleh seorang sahabat bloger baru-baru ini benar-benar mengejutkan RKP.
Sebab ia melibatkan dua orang ulama di dalam PAS yang begitu dihormati dan disegani nak tukar kapal ??

Menurut sumber, Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Harun Din Al-Hafiz dan Ketua Dewan Ulama PAS, Ustaz Harun Taib, kini dikatakan sedang berada di dalam tertekan dan rungsing sehingga mereka enggan bercakap dengan ramai pemimpin PAS seperti biasa.

Katanya, setelah dirisik-risik beberapa temannya yang rapat, maka pecahlah rahsia tentang perlakuan dua tokoh golongan ulama PAS itu yang sebenarnya sangat marah, kecewa dan geram terhadap keputusan PAS yang sekali lagi "tunduk" kepada kehendak DAP.

Malah lebih meningkatkan tahap kemarahan mereka, isu kali ini melibatkan kepentingan Islam yang dicabar dan soal aqidah umat Islam yang dipandang remeh oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Khabarnya, Harun Din sudah renggang dengan majoriti pemimpin PAS. Dan apa yang mengejutkan, beliau dikatakan sedang berura-ura untuk meninggalkan PAS buat selamanya dan menumpukan diri pada aktiviti-aktiviti dakwah serta perubatan Islam.

Mungkin terlalu kecewa dengan PAS yang sudah berubah 360 darjah dari perjuangan asal, Harun Din yang mendokong parti itu sejak 1974 itu dikatakan bakal mengambil tindakan keluar parti sebagai tanda protes dan menggunakan alasan "dakwah" kepada pihak umum.

Bagaimanapun lain pula sedikit ceritanya mengenai Ustaz Harun Taib yang mengetuai Dewan Ulama PAS. Beliau pada awalnya telah dipujuk oleh ramai pemimpin "erdogan" dan "anwarinas" di dalam PAS supaya menerima saja keputusan pucuk pimpinan PAS.

Tapi, memandangkan Ustaz Harun Taib sudah berkali-kali mengalah bila PAS "menjual agama di depan mata"nya dan dia terpaksa "menutup sebelah mata", kali ini beliau sudah tidak tahan lagi.

Khabarnya, dia juga berura-ura untuk meninggalkan PAS dalam masa terdekat. Tapi niatnya itu dikatakan telah ditahan oleh beberapa ulama PAS yang masih mahu mengekalkan imej PAS sebagai sebuah parti yang pro-ulama meskipun hakikatnya sekarang adalah sebaliknya.

Kenapa kedua Harun ini mahu tinggalkan PAS?

Semuanya dikatakan kerana tindakan Hadi dan Nik Aziz yang senang hati bersetuju membenarkan kalimah "Allah" digunakan di dalam Bible versi bahasa Melayu untuk edaran di Semenanjung Malaysia.

Menurut rakan tersebut, Harun Din dan Harun Taib sudah lama bersabar dan kecewa sejak PAS menggadaikan perjuangan penubuhan "negara Islam" dan perlaksanaan hukum hudud.

Kemudian, mereka berdua sangat kesal dengan pemecatan Datuk Dr. Hasan Ali yang mempertahankan aqidah umat Islam oleh PAS hasil desakan PKR.

Dan kini, kemuncaknya sudah diparas kepala kedua ulama PAS tersebut bila Hadi dan Nik Aziz tunduk kepada kemahuan Setiausaha DAP, "Khalifah" Lim Guan Eng yang mahu melihat kalimah suci itu dicemar dan digunakan di dalam Bible.

Begitulah PAS yang terkini. Semakin hari, semakin ramai ulamanya yang terpinggir, kecewa, marah, merajuk dan lari meninggalkan parti itu. Itupun PAS masih belum sedar lagi?


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

WAJIB BACA !!! NURUL IZZAH Sambung Warisan Bapak ???

Apa yang Saifuddin Nasution merepek ni? dia kata dia dah tengok ke klip video Nurul Izzah tu? Sure Pudin tengah tangkap leleh, tupasal dia tak sabar-sabar nak buat sidang media pasal video seks Nurul Izzah (Gelojoh punya Pudin).

Untuk selanjutnya klik »»» http://bit.ly/WSQLRG


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

25 March 2013

ANCAMAN PENUBUHAN IFC DI MALAYSIA ???

Apa itu IFC (Inter Faith Commission)

IFC berasal dari IRC ( Inter Religion Council ) yang merupakan Suruhanjaya Antara Kepercayaan yang dicadangkan sebagai sebuah badan berkanun yang mempunyai kuasa undang-undang yang boleh mengubah ajaran sesetengah agama (contoh : Agama Islam) atas desakan penganut agama lain. IFC berfungsi seakan SUHAKAM yang turut menerima dan melayan aduan berkaitan agama.

IFC ditubuhkan oleh Malaysian Consultative Council Of Buddhism, Christianity, Hinduism dan Sikhism atau singkatannya MCCBCHS ataupun Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu dan Sikh melalui memorandum bertarikh 21 Ogos 2001 kepada Majlis Peguam Negara.

Matlamat Penubuhan IFC

IFC ditubuhkan untuk membolehkan mereka meminda beberapa ajaran asas Islam yang boleh merosakkan akidah umat Islam serta lebih berpihak kepada orang bukan Islam.

Ancaman Daripada 14 Tuntutan IFC Terhadap Umat Islam seperti dibawah :

Klik disini »»» http://bit.ly/11Dfihj


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

PILIHANRAYA AKAN KECOH ????

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussin mengatakan akan ada banyak gangguan ceramah pilihanraya dalam tempoh berkempen PRU13 nanti.

Itu memang dah dijangka Datu Seri, bukan akan tapi memang, kita tengok beberapa siri PRK selama ni, berapa kali bertumbuk dan Sangkakala pun tak terlepas dari menumbuk dan makan penumbuk orang.

Kita tinggalkan kisah itu sementara dan apa yang pasti ialah, Pakatan Pembangkang tidak pernah tahu apa itu berkhidmat kepada masyarakat.

Kerja mereka ini dari pada awal PRU12 hinggalah sekarang, mereka akan berceramah, terutamanya PAS.

Bila masa nak buat kerja untuk rakyat kalau dah hari hari ceramah?

Klik selanjutnya »»» http://bit.ly/14ii9g8



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

24 March 2013

GEMPAR !!! PEMUDA Ipoh TOLAK BN ???

Hari ini seluruh Ipoh Timur gempar dengan deruman motosikal Jentera Bermotor Pemuda BN. Jentera Bermotor ini diketuai oleh KP Pemuda UMNO Ipoh Timur, Sdr Hairul Anwar selaku Pengerusi Gerak Gempur Bermotor BN Ipoh Timur bersama ketua pemuda parti komponen di Ipoh Timur.
Hari ini merupakan hari bersejarah dalam usaha menawan semula Ipoh Timur dari pembangkang yang sekarang ini di wakili oleh DAP, Lim Kit Siang. Peperangan sudah bermula.
Perasmian pelancaran skuad gempur pemuda bermotor oleh Yg Bhg Dato' Azian Osman, Ketua UMNO Bahagian Ipoh Timur. Kira-kira 500 pemuda siap sedia menggempur DAP di Ipoh Timur. Turut hadir mantan ahli Parlimen Ipoh Timur, Dato' Thong Fah Chong.
"Melintang Patah Membujur Lalu, sekira DAP melintang di depan kita patah-patahkan" kata Dato' Azian. Yang pasti Lim Kit Siang sudah tidak berani bertanding di Ipoh Timur lagi. Baru dengar deruman motor Pemuda Kit Siang dah kecut.
Wakil Rakyat DAP ini bukan buat kerja pun di sini.
DAP HARUS DI TOLAK !!!

UNDI BN, ANDA SELAMAT


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

23 March 2013

Bakal CALON DUN Sg.Rapat Ipoh Beri 'BONUS' ???

Hahaha....RKP nak tergelak bila dapat tau ada gelombang manifesto buku 'JingGAY' nak dibawa masuk ke kawasan Seri Jaya,Jalan Gopeng, Batu Gajah bila terserempak 'Banner' terpampang besar gambar sdr.Radzi Bin Zainon bakal calon PAS DUN Sg.Rapat dalam keadaan tersenyum lebar sambil tangan menunjukkan isyarat tanda bagus bagi menyatakan sokongan terhadap manifesto 'JingGay' seperti yang korang boleh lihat dalam gambar diatas..

RKP pun tak faham dengan cara pemikiran sdr.Radzi ni bagaimana dia boleh menerima bulat-bulat dan percaya dengan khayalan manifesto 'JingGay' itu.
Sedangkan,kalo difikirkan secara logik akal mengenai dasar manifesto 'JingGay' ni memang jelas tak masuk akal..
Benda yang memang tak boleh dihapuskan nak dihapuskan.
Tapi cuba benda yang 'haram' nak dihapuskan,dan-dan itu lah deme claim perlembagaan lah,itulah,inilah.....ade saje akai fuckatan nak diperhalusikan.
Hummm....nanti kate bengap,marahkan orang..smua tak betul dan semua nak dikomplen puak-puak depa fuckatan rakyat ni.
Peranan PAS bila berlaku keadaan sedemikian,PAS hanya menganggukkan kepala membenarkan halal diharamkan dan yang haram dihalalkan janji perkara itu ada termaktub dalm buku 'JingGay' fuckatan.
Apa yang termaktub dalam kitab Al-Quran tak pulak depa nak perjuangkan sedangkan depa lagi mengutamakan polisi dasar yang dimuatkan didalam buku 'JingGay' berbanding kitab suci Al-quran.

Mike fikir-fikirkanlah mana yang seharusnya didahulukan dan mana yang seharusnya diutamakan...



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

PANAS !! Sangkakala Dapat Gelaran "LABUN" ????

RKP ade terbace satu artikal dari blog sangkakalajari9 yang mengisarkan tentang gelaran "Labun" ???.... Apa makna "Labun" tu ye ?? Gelaran tahap tertinggi dalam sekolah ke ??? ...RKP pun idok la tau sangat panda sangat sbbnya RKP masa sekolah dulu pun idok la cerdik benor....

Menarik kisah gelaran "Labun" khusunya di Perak nih...jom checkitout disini >>> http://bit.ly/ZZZeQu .....

Psstt: selamat membaca smua....you'll never be the same after....


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

GOSIP HANGAT !!! SRIKANDI PAS GEDIK GILER ???



Abby Abadi:
"Saya takut pemimpin-pemimpin atas parti tidak berkesempatan untuk melihat saya menjadi ahli rasmi PAS,
takut hilang identiti tidak hantar borang, bila akhirat kelak apabila disoal takut nama saya tiada dalam senarai dalam perjuangkan Agama Islam."




Komen HM:
-Adakah masuk PAS sebab takut pemimpin tidak sempat nak lihat dia masuk PAS?pelik pemimpin PAS sudah uzur semua ke?

- Adakah perlu masuk PAS dahulu sebelum berdakwah?ajaran mana Abby Ikut?

KOMEN USTAZ-USTAZ KITA,MARI KITA NILAI:-

USTAZ KHAZIM 

Islam bukan dikutip tepi jalan, Islam turun dibawa oleh Malaikat dengan Nabi dan Wahyu kepada kita.
Tetapi sekarang baru 2 hari pakai tudung sudah jadi uztazah dipertikaikan.

Islam bukanlah semurah itu dengan penghijrahan Abby Abadi boleh memberikan ceramah Islam kepada rakyat. Abby Abadi perlu belajar Agama Islam dan belajar buka kitab dengan Guru yang Muktabar.



USTAZ FATHUL BARI
Bukanlah satu syarat mengenal Islam dengan menyertai parti politik tertentu.Tugas tanggungjawab mengenal Islam adalah tugas tanggungjawab setiap Individu Muslim. Jika demikian bagaimanapula orang diluar dari Negara ini?adakah mereka perlu masuk parti politik baru boleh mengenal Islam,jawapannya tidak. Orang yang bertaubat perlu pastikan menuntut ilmu agar taubatnya konsisten.



Hadith Rasulullah:
Menuntut ilmu itu adalah satu kefarduan (wajib) ke atas setiap Muslim” (Riwayat Ibnu Majah)



22 March 2013

GEMPAR !!! Bekas MB Di Aibkan ????



Keputusan Pas meletakkan Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin di Dun Changkat Jering dianggap sebagai membuktikan gambaran Barisan Nasional (BN) yang mengatakan wakil rakyat itu tidak berani mempertahankan Dun Pasir Panjang, benar. 

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, keputusan itu sekali gus memperlihatkan karakter sebenar Nizar. 



"Nizar kini dalam dilema kerana menyedari pengundi beliau marah.".... selanjutnya



PANAS !!! ANWAR MESRA RAKYAT -PART 2



Anwar sudah tidak dapat menahan rasa malunya akibat lagi sekali dikantoikan dengan video-video aksinya.....


Satu perperangan yang menyebabkan Anwar diberi peringatan dari video ini Watch ""Anwar jangan menyesal" on YouTube dan akhir setelah jam 4 Anwar tunjuk keras kepalanya inilah video dikatakan homoseksual berupah RM300 dan saman ke RM100juta.


GEMPAR !!! PART 1 - Pendedahan Identiti Sebenar Bloger Pembangkang ???

Kantoi sudah akhirnya...tup..tup..tadi teman baru dapat info dari kengkawan pasal aktivis siber dan bloger kepada pembangkang pengkhianat negara ni contoh macam si milosuam tuh...

Dalam beberapa waktu yang terdekat,akan didedahkan identiti sebenar pemilik akaun blog tersebut yang dibayar oleh pihak pembangkang dengan kadar paling tinggi sekali.

TungguuuUuuu........



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

GEMPAR !!! 'REGISTER' MASUK SYURGA DIBUKA ???

Ape ke jadahnye PAS mempermainkan agama islam bagi tujuan politik kotor mereka dengan menjanjikan sesuatu yang tidak sama sekali benar dan tidak boleh diterima logik akal dengan menjanjikan 'Syurga kalau undi PAS'.
Kemana hilangnya martabat,darjat dan maruah kepimpinan islam ???
Sanggup mempolitikkan agama islam semata-mata kepentingan peribadi dan ideologi fuckatan rakyat.
Memang 'kuda' betul la puak-puak PAS yang mengaku berjuang untuk menegakkan kebenaran dalam islam..puihhhh!!!
Bayangkanlah,seorang sebelum ini diangkat dan dihormati kerana aqidah dan ilmu dalam keislaman dan keagamaan yang tinggi sehingga diberi gelaran 'Tuan guru' pun sanggup mendoakan kejatuhan dan kemusnahan bangsa yang seagama semata-mata bertujuan atas kepentingan diri bukannya pada agama,bangsa dan tanahair!!!begitukah contoh untuk memimpin negara???
Belum pun memerintah dah sanggup jual maruah agama apatah lagi jika sudah memerintah kelak ???
Fikir-fikirkanlah bersama adakah insan seperti ini nak kita sokong menjadi pemimpin???

Pssstt: PAS diperjuang bukan kerana Agama tetapi kerana ketaksuban kepada pemimpin !!!



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

GEMPAR !!! KOMPOM BN TIADA HARAPAN Di KERIAN ???

Dengan mengerahkan semua jentera untuk melakukan kerja kerja akhir dilihat akan membuatkan pakatan pembangkang yang selama ini merasa selesa kini jadi tak senang duduk.

Parlimen Parit Buntar, DUN Titi Serong dan DUN Kuala Kurau kini sudah menjadi kawasan panas kepada pembangkang apabila dua orang panglima ini berganding bahu menentang kemaraan tentera pembangkang yang semakin menipis.

Untuk maklumat dan bacaan lanjut sila klik link dibawah

http://bit.ly/162ROBh


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

GEMPAR !!! SIAPA YANG " GEDEBE " ???

Teman terlihat dalam blog sahabat teman pagi ni dimana dalam blog tersebut mengulas mengenai kebiadapan ada pihak yang merosakkan banting agensi kerajaan di sekitar manjung...sudah tentu bukan kerja BN/Pemuda dan sudah tentu kerja oleh mane-mane pihak yang tidak menyokong usaha kerajaan...lain bahasanya 'pembangkang fuckatan' yang popular dengan sifat 'gedebe' para penyokong fanatiknya...

Untuk selanjutnya klik http://bit.ly/WY7o0z



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

TERKINI !!! DAP TIBAI PKR..PAS Tepuk Tangan ????

".........Kepada penyokong PKR, jangan marah dengan komen saya ini. Kalau mahu menjadi juara rakyat kenalah menjadi pendengar yang baik. Kenalah mendengar semua komen dan kritikan supaya dijadikan panduan untuk membaiki PKR........ "

Untuk bacaan lanjut sila klik pada pautan di bawah

http://bit.ly/YI5z21
TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

21 March 2013

MESTI BACA !!! TANYA SOALAN BODOH ???

Rafizi Ramli bertanya kepada Perdana Menteri berapa ramai rakyat Filipina yang memegang kad pengenalan biru atau kerakyatan Malaysia.

Bukan ke itu soalan bodoh yang datangnya dari seorang yang memegang jawatan agak tinggi dalam parti?
Untuk Selanjutnya: http://bit.ly/14enXYc



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

TERKINI !!! ORANG 'ASAL' SOKONG PENUH MB PERAK ???





MB PERAK Kini dan Seterusnya.......





Masyarakat Orang Asli di negeri Perak menyambut baik usaha dan pendekatan yang dilaksanakan kerajaan dalam menyelesaikan masalah yang dihadapi kaum pribumi itu.
Rata-rata  mengagumi kepimpinan dan kewibawaan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang begitu prihatin dengan kebajikan masyarakat Orang Asli dengan menyediakan pelbagai kemudahan kepada mereka sejak menerajui tampuk pemerintahan negeri Perak pada tahun 2008.
Bagi Firdaus Kamal, 26, dari Kampung Kenang, beliau begitu berpuas hati dengan usaha yang dilakukan oleh kerajaan negeri bagi membangunkan masyarakat Orang Asli di kawasannya.
“Saya begitu berbangga dengan kepimpinan kerajaan yang diterajui Menteri Besar, Dr Zambry,” katanya.
Katanya, prasarana yang disediakan oleh kerajaan negeri banyak membantu masyarakat Orang Asli sekaligus menaiktaraf masyarakat pribumi itu.
“Di tempat ini, segala kemudahan begitu lengkap dan kami tidak mempunyai masalah besar yang besar,” jelasnya.
Sementara itu, Henry Atus Supian pula berkata  walaupun terdapat beberapa masalah kecil di kampung itu, namun secara keseluruhan penduduk amat berpuas hati terhadap kemudahan yang disediakan.
“Kami di sini tiada masalah kerana terdapat sekolah untuk anak-anak dan Pusat Kesihatan Bergerak untuk mendapatkan rawatan jika sakit,” katanya lagi.
Henry berkata, jabatan kerajaan berkaitan akan dirujuk oleh masyarakat di sini sekiranya sebarang masalah baru timbul.
“Tiada banyak masalah di kampung ini cuma kami (penduduk) minta kerajaan pulih jambatan yang menjadi laluan utama ke kampung ini,” tambahnya lagi.
Semalam, penduduk Kampung Kenang berpeluang bertemu pemimpin tertinggi negeri apabila Dr Zambry menunaikan solat secara berjemaah dengan penduduk di kawasan tersebut.
Dalam ucapannya, Dr Zambry berkata, kehadirannya ke kawasan tersebut bertujuan mendekati dan mengambil perhatian terhadap masalah yang menggangu kehidupan masyarakat Orang Asli di situ.
Pada majlis sama, beliau turut mengajarkan ucapan kalimah syahadah kepada tiga saudara baru di samping menyampaikan sumbangan barangan keperluan kepada Tok Batin dari kampung yang berhampiran.

-sumber media





TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

20 March 2013

MESTI BACA !!! MELAYU KAH ANDA ???




1. Menggunakan slogan "Malai-Si" yang membawa maksud "Mati Melayu".

2. "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu" – 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.

3. "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan"– 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.


4. "KL sekarang cina punya" – 11 Mei, Jalan Changkat Dollah.

5. "Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control." – 12 Mei, Jalan Tunku Abdul Rahman.

6. "Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…" – 12 Mei, Jalan Khir Kampung Baru.

7. "… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis." – 12 Mei, depan Balai Polis Jalan Pudu.

8. "Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!" – 12 Mei.

9. "Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…" – 12 Mei, Jalan Canvel.

10. "Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu." – 12 Mei Jalan Bukit Bintang.



Anda pikir dan nilai la sendiri.......
R.K.P

PANAS !!! YB MANE YANG LARI NI ????



















Suasana menjadi kecoh di kafetaria Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pagi ini apabila Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua cuba melarikan diri dari polis yang menghampiri Tian Chua.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9.45 pagi ketika Tian Chua bersama kumpulan peguam di kafetaria aras bawah bangunanan mahkamah.

Berlaku pertengkaran kecil antara penyokong Tian Chua dengan anggota polis di kafeteria Mahkamah Tinggi apabila sekumpulan lapan orang anggota cuba untuk 'mengiringi' pemimpin PKR itu ke pejabat polis di bangunan sama. 
Klik Untuk Selanjutnya







PANAS !!! Minggu Depan Bubar Kerajaan ???





PEKAN: Keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk mengadakan pilihan raya negeri dan Parlimen serentak pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) adalah muktamad.

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar, berkata keputusan itu dibuat selepas menimbang beberapa faktor yang perlu diambil kira termasuk menjimatkan duit rakyat.

"SPR akan tetap buat pilihan raya (negeri dan Parlimen) secara serentak...ini kerana jika dibuat secara berasingan ia akan melibatkan perbelanjaan yang besar, buang masa rakyat dan akan berlaku pembaziran," katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan kerja ke kawasan Parlimen Pekan di sini, hari ini.

Wan Ahmad berkata, jika pilihan raya negeri dan Parlimen dibuat berasingan SPR terpaksa menanggung kos perjalanan dan proses pilihan raya yang sangat tinggi.

"Sebagai contoh, sebuah negeri kalau dia nak buat pilihan raya berasingan kos yang perlu ditanggung sekitar RM20 juta, kalau negeri yang banyak penduduk macam Selangor lagi tinggi kosnya iaitu dalam RM35 juta, jadi kenapa nak buat pilihan raya berasingan," katanya.

Sebelum ini beberapa negeri yang ditadbir pihak pembangkang berhasrat untuk tidak mengadakan pilihan raya negeri serentak dengan Parlimen pada PRU-13.

Dalam pada itu mengenai persiapan SPR di Pahang, Wan Ahmad berkata pihaknya sudah bersiap sedia dari segi logistik termasuk menyediakan pengangkutan udara bagi mengendalikan peti undi dari kawasan yang jauh ke pusat pengumpulan undi.

"Di Pahang, SPR menyediakan pengangkutan udara di kawasan Rompin, Jerantut dan Cameron Highlands bagi mengangkut peti-peti undi dari kawasan yang terbabit.

"Ini berikutan jika menggunakan perjalanan darat ia mengambil masa hingga dua atau tiga jam untuk sampai ke pusat pengumpulan undi," katanya.

Sumber - BERNAMA 


Pssst:...Minggu depan dah bubar,dari tarikh bubar tinggal lagi sebulan tak sampai hari menentukan nasib negara kita,kaum keluarga kita,bangsa kita,agama kita dan masa depan kita semua.....fikirkanlah sebelum membuat keputusan yang muktamad....



GEMPAR !! Tian Chua Lariii kena kejar pengikut PAS ???


Suasana kecoh seketika apabila penyokong PAS dan Gerakan Memartabatkan Pejuang Negara (GMPN) membaling objek seperti botol air dan batu di laman rumah seorang penduduk FELCRA Ayer Hitam,N9 kelmarin.
Kekecohan berpunca akibat ketidakhadiran Naib Presiden PKR Tian Chua laknat yang tidak muncul yang dijadualkan menyampaikan ceramah di markas PAS Felda Pasoh 2 sebelum lokasi itu diubah ke laman penduduk terbabit.
Difahamkan kejadian 10.35 malam itu,kira-kira 100 penyokong PAS kecewa apabila Tian Chua Laknat itu tidak hadir atas alasan keselamatan.Presiden GMPN Malaysia berkata "kita tidak mahu pengkhianat negara (Tian Chua) berada di negeri ini dan membantah kedatangannya"katanya.
Sementara itu,apabila Tian Chua dihubungi,Tian Chua cuba menafikan bahawa beliau tidak hadir kerana tidak pernah memberi pengesahan kepada penganjur untuk datang ke Jempol.
Memang dah dasar penakut,itu lah alasan yang diberikan.
Beginikah contoh pemimpin rakyat yang takut nak mengadap orang ramai!!

P/s:Ternyata Tian Chua Pengkhianat Negara takut macam tikus mondok.


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

PANAS !!! Hasan Ali Bantai UMNO Perak ???






















"semua barisan gerak gempur UMNO & Barisan Nasional Perak perlu wajib tolak habis-habisan Pakatan Rakyat terutama Anwar Ibrahim!!!,kerana menyokong pakatan rakyat umpama seperti menghumban diri ke dalam dunia yang tak pasti kesudahannya dan pasti tiada sudahnya dan hanya merugikan diri sendiri,keluarga,warisan,agama,bangsa dan tanahair."-Hassan Ali



Teman ade menghadiri satu program penerangan yang dianjurkan UMNO Negeri Perak.Lebih kurang 150 wakil dari setiap bahagian di negeri Perak hadir.
Majlis yang disempurnakan oleh YB Dato'Ahmad Maslan (Menteri di Jabatan Perdana Menteri & Ketua Penerangan UMNO Malaysia) menyaran kepada wakil bahagian agar berjuang habisan-habisan untuk mengempur serangan fitnah dan hasutan pembangkang di Perak agar tidak ada ruang seinci pun diberikan kepada pembangkang Perak.
Dimajlis tersebut Datuk Hassan Ali ADUN Gombak Setia yang juga bekas 'hardcore' PAS dijemput untuk memberi penerangan tentang PAS masa kini.
Dalam sesi ucapan,beliau menegaskan yang rakyat patut tolak PAS kerana PAS sekarang bukan macam PAS sebelum ini.
PAS sekarang taksub kepada pemimpin dan bukannya kepada agama,bangsa dan tanahair.
Mengikut beliau lagi,hanya omong-omong kosong yang ditaburkan oleh PAS yang seperti kita tahu diperkudakan oleh DAPig dan fuckatan rakyat.
Namun disebabkan 'status',kuasa dan kepentingan peribadi maka dengan itulah PAS terpaksa mengikut telunjuk fuckatan rakyat.
PAS ibarat menjadi seperti tiada tempat dan hanya menjadi boneka DAPig dalam melancarkan kempen bagi kepentingan parti cina tersebut.
Banyak tokoh ulama agama kesal pernah terlibat berjuang dengan PAS.
Kebanyakan penceramah-penceramah PAS berlatarbelakang kan tidak berapa elok ujar Datuk Hassan Ali.






TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

GEMPAR !!! Apa Dah Jadi ????

BUKTI PAS SEMAKIN HAMPIR MENAWAN PUTRAJAYA!!!



Lihat gambar diatas yang teman kongsi kan untuk para pembaca dimana gambar tersebut teman ambil dari sahabat blog Klik Disini membuktikan PAS semakin hampir untuk menawan putrajaya dengan sokongan padu para penyokong tegar PAS..nak tergelak pun ade bile tengk gambar ni...




psstt: Apa pandangan anda sekiranya 'mamat' yang tengah syok sendiri berceramah didalam gambar diatas menjadi pemimpin ????

GEMPAR !!! Nizar Jamaluddin Di Sahkan Mengidap Penyakit Sindrom ???




Nizar Jamaluddin disahkan mendapat penyakit seperti yang dihidapi Abby Abadi iaitu sejenis sindrom " Kuat Meroyan " sebab mendakwa beliau masih Menteri Besar Perak.

Katanya, keputusan sama ada negeri ini akan ditadbir di bawah kerajaan baru atau menghadapi pilihan raya semula......,

‘‘Saya masih MB Perak dulu,Kini,Selamanya......,” 

jelas Mohammad Nizar dah terkena sindrom meroyan dan gila jawatan dan gila kuasa.
Nizar melahirkan rasa kurang senang terhadap titah sultan meyuruh bubar adalah tidak berdasarkan undang-undang.

‘Tuanku kata mohon bubar segera,tapi saya tak setuju dan mohon derhaka pada baginda".

‘‘Saya kurang setuju berkenaan keputusan tuanku mohon bubar dan saya tak boleh menerima ketetapan tuanku. Saya kurang faham budi bicara tuanku dan tentunya ia satu keputusan yang tidak adil dan berat sebelah,” katanya.








Psstt: Sudah Sasau ini olang!!..masih lagi bermimpi nak jadi MB.......Cukup-cukup sudah 11 bulan porak-perandakan Perak.....tak sedor-sedor diri!!



GEMPAR !!! Nizar " Kuda " Si Tian Chua ???



Parti Keadilan Rakyat (PKR) tetap menganggap kerajaan Negeri Perak masih sah milik pakatan pembangkang melainkan arahan pembubaran dikeluarkan oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah.

Ketua Penerangannya, Tian Chua berkata, peralihan kuasa tidak akan berlaku sehingga Sultan memutuskan untuk memecat Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin atau baginda sendiri meminta beliau meletakkan jawatannya.

''Daripada segi undang-undang, kerajaan Negeri Perak masih di tangan pakatan pembangkang dan Tuanku Sultan pun belum mengeluarkan sebarang arahan"ujar Tian Chua.

Menurutnya, pembubaran itu juga perlu mendapat restu daripada Sultan Perak.

''Dari segi Raja Berperlembagaan pula, Sultan perlu mendapat nasihat daripada Menteri Besar terlebih dahulu mengenai langkah terbaik untuk mengatasi masalah tersebut,'' ujarnya.



Psst: Tang Perlembagaan ikut 100% ….bila sultan suruh bubar,mohon derhaka…..kerah pengikut PAS Perak baring atas jalan raya sekat kereta Sultan…..apa cerita..????

GEMPAR !!! Nizar Jamaluddin Langgar Anwar Ibrahim ???


Teman nak berkongsi sedikit mengenai Kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin dilihat seperti derhaka terhadap ketua umum PKR, Anwar Ibrahim daripada blog sahabat teman.


Beliau mengumumkan bahawa beliau akan bertanding di DUN Changkat Jering yang mana sebelum ini dikuasai oleh PKR dan calon mereka sebelum ini disandang oleh YB Osman Jailu.
Oleh kerana tidak berpuas hati dengan pentadbiran kerajaan Pakatan Pembangkang selama 11 bulan maka Osman bertindak keluar parti dan menjadi ADUN bebas yang menyokong Barisan Nasional.
Setelah melihat beberapa tempat Anwar mengumumkan calon Pakatan, maka Nizar mengambil keputusan drastik yang mana beliau akan bertanding di kawasan tersebut dan meninggalkan kawasan beliau yang sedia ada di Pasir Panjang
Yang menjadi persoalannya ialah, kenapa Nizar mahu bertanding di Changkat Jering sedangkan beliau memenangi kerusi DUN Pasir Panjang?
Adakah beliau sememangnya bermasalah di kawasan beliau sendiri dan kini mula beralih arah?

19 March 2013

GEMPAR !!! Taufan Di Tronoh,Perak ???

Semai semangat cinta negara di kalangan generasi muda harus dipraktikkan agar diberi pendedahan berkenaan elemen kenegaraan dan memahami semula sejarah supaya semangat cintakan negara terus menyerlah.
Generasi muda adalah bakal pemimpin negara satu hari nanti dan sewajarnya mereka mempunyai semangat kecintaan yang tinggi kepada negara.
Jika mahu mewujudkan Malaysia sebagai negara islam pertama yang mempunyai pendapatan perkapita tertinggi dan untuk mencapai matlamat ini seharusnya generasi muda diberi pendedahan awal bagaimana hendak mencapainya.
Belia muda di daerah Perak tengah telah menghangatkan dan memeriahkan majlis Pewaris Muda Negara Peringkat negeri Perak semalam.
Dalam program itu tekah diisi dengan slot belia remaja perwaris kepimpinan negara dan sayangi negara malaysia tanah air kita bagi menerapkan semangat patriotik dikalangan generasi muda.
Ternyata generasi belia di Perak tengah khususnya di Tronoh menyahut sokongan dengan penuh semangat sekali.
Segala program yang dijalankan adalah bertujuan untuk memberi pendedahan dan maklumat yang berguna kepada masyarakat.
Rakyat di negara ini perlu membaca sejarah yang betul serta merujuk penyelidikan yang mempunyai fakta tepat.
Teman nak pesan kepada semua terutama sekali kepada generasi muda yang taksub kepada pembangkang fuckatan rakyat agar balik ke pangkal jalan sebelum ia merugikan diri sendiri.
Majoriti mereka (fuckatan rakyat) masih buta sejarah dan lebih suka kepada cerita-cerita khabar angin dan suka membuat andaian dan tafsiran sendiri tanpa merujuk banyak pihak.
Akhirnya keputusan yang diambil tidak berasaskan fakta yang tepat malah membuta tuli.


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

PAS PERAK Memandai-mandai ???

Itulah yang terjadi apabila PAS Perak memandai-mandai mengerahkan para pengikut pergi mengutip zakat.
Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (Maipk) tidak mengalakkan mana-mana parti politik terutama PAS Perak yang menyalah gunakan status sebagai parti islam sewenang-wenangnya melantik amil untuk tujuan kutip zakat kerana ada berlaku penyelewengan.
Pihak Maipk curiga dengan agihan wang zakat diterima melalui amil lantikan parti politik (PAS) tidak akan sampai kepada asnaf yang layak.
Ini kerana,amil yang dilantik parti PAS Perak tidak mendapat tauliah dari pihak Maipk manakala wang zakat diterima tidak diaudit pihaknya dan dikhuatiri agihan dananya akan bertukar sebagai sedekah sahaja.
Amil parti PAS Perak yang dilantik dikalangan mereka tidak faham konsep dan takrifan asnaf yang lapan kerana mereka tidak mendapat maklumat sebenar mengenai asnaf yang layak menerima zakat!!

Psst: ish..ish..apa nak jadi dengan parti islam PAS Perak ni..dah kebulur sangat sampai duit anak yatim pun nak rembat.patutlah perjuangan depa ni tak direstui Allah...bawak-bawaklah bertaubat wehhh...!!!!



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

GEMPAR !!! PAS Kerian Goyang Kaki ??? @ZambryAbdKadir @khairykj @tunfaisal @AzwanBro

MB Perak menyeru Pertubuhan Peladang Negeri untuk mempelbagaikan dan memperluaskan lagi skop perusahaan yang ada dalam membantu kerajaan negeri merealisasikan sasaran menjadu pengeluar makanan utama negara melalui penerokaan bidang baru.
MB Perak dalam sesi ucapannya di majlis Ekspo Peladang perinkat Zon Utara 2013 berkata,"PPN perlu menerokai bidang baru untuk menjana pendapatan yang selama ini lebih tertumpu kepada perusahaan kelapa sawit berikutan sokongan kuat diberikan kerajaan negeri terhadap pertubuhan itu,
Pasaran harga komoditi yang tidak menentu perlu dilihat sebagai faktor utama PPN wajar memperluaskan skop perniagaan mereka.
Melalui usaha ini,secara langsung boleh meletakkan Perak sebagai pengeluar utama makanan negara.
Dalam majlis tersebut,MB Perak menyerahkan sumbangan RM30,000 kepada Kumpulan Peladang Nita (KPN) Negeri Perak untuk menjayakan pelbagai aktiviti yang dirancang persatuan.
Teman nak berkongsi sedikit,sejak MB Zambry ni memimpin kerajaan negeri Perak,banyak pembangunan dan perubahan yang telah rakyat di daerah Kerian rasai.
PAS Kerian langsung tidak ambil peduli tentang kehendak rakyat disana itu telah diakui sendiri majoriti penduduk di Bagan Serai dan Parit Buntar.Kepimpinan PAS di Kerian langsung tidak mendatangkan apa-apa perubahan malah semua yang dijanjikan hanyalah omong-omong kosong semata-mata.
Dan disebabkan ini,ramai pengikut tegar PAS dulunya kini sudah mula sedar dan beralih angin kepada pucuk kepimpinan asal iaitu Barisan Nasional.


TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com

18 March 2013

GEMPAR !!! Pemain Siber Dapat RM50K ??? - @Khairykj @tunfaisal @NajibRazak

Tahniah diucapkan kepada Pengerusi Unit Media Baru Malaysia (UMB) & Barisan Nasional Youth Cyber Team (BNYCT) sdr Tun Faisal Ismail Aziz yang menerima replika cek berjumlah RM 50,000 diserahkan daripada YB khairy jamaludin sebagai dana permulaan insentif karya-karya politik aktivis siber yang tersiar di dalam portal BNYCT menjelang PRU13.

KENYATAAN MEDIA 

YB SDR KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR
PENGERUSI PEMUDA BN MALAYSIA
BAGI PELANCARAN "HIMPUNAN AKTIVIS SIBER PEMUDA BN"
BERTARIKH 16HB MAC 2013
BERTEMPAT DI ROYALE BINTANG DAMANSARA


Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum WBT dan Salam 1 Malaysia.

Bersyukur saya ke hadrat Illahi dapat hadir dalam majlis yang dinamakan "Himpunan Aktivis Siber Pemuda Barisan Nasional (BN") atas inisiatif BN Youth CyberTeam (BNYCT) hari ini.

BNYCT telah ditubuhkan pada 8 Ogos 2012 bertujuan menyelaras dan mengkoordinasi gerakan siber Pemuda Barisan Nasional (BN) bagi menghadapi PRU13 selepas kejayaan gerak kerja siber Unit Media Baru (UMB) Pergerakan Pemuda UMNO yang ditubuhkan pada 3 Mei 2009. 

"Himpunan Aktivis Siber Pemuda BN" ini bertujuan menyemarakkan lagi aktivisme siber oleh sukarelawan pro-Barisan Nasional (Pro-BN) menjelang PRU ke-13. 

Untuk makluman, himpunan ini disertai aktivis siber, terdiri dari golongan blogger, facebooker, twitterati dan aplikasi media sosial yang lain, penggiat multimedia kreatif dan selebriti tanah air Pro-BN.

Sejak penubuhan BNYCT, ia telah berjaya menarik penglibatan langsung 3,000 orang sukarelawan siber Pro-BN, membentuk dan menggerakkan pasukan BNYCT negeri Kelantan yang membantu secara aktif kempen "TUKAR" dan "Gelombang Merah", membentuk dan menggerakkan pasukan BNYCT negeri Perak bagi meningkatkan jumlah sukarelawan siber negeri tersebut dan membantu penghasilan bahan-bahan sebaran online di dalam twitter, facebook dan you tube. 

Adalah perlu dinyatakan di sini bahawa jumlah dedahan keseluruhan pelbagai profil dan page facebook ketika ini adalah sekitar 700,000 orang manakala bagi twitter adalah sekitar 250,000 orang, tidak termasuk jumlah rakan twitter saya sendiri seramai 243,000 orang.

Himpunan Aktivis Siber Pemuda BN ini dimulakan dengan "Forum Aktivisme Siber Dalam Politik" yang menampilkan ahli panel terdiri dari 

1. YB P.Kamalanathan (MIC)
2. Dato' Ti Lian Ker (MCA)
3. Sdr Tang Keng Liang (Gerakan); dan 
4. Sdr Harridz Mohan (PPP). 

Tidak dilupakan penglibatan artis yang menggunakan medium siber bagi menyokong gerakan BN oleh yang demikian, moderator bagi forum ini adalah selebriti Fahrin Ahmad. 

Dalam himpunan ini juga, Pemuda BN juga turut - 

1. Melancarkan aplikasi mobil BN Youth yang dihasilkan oleh sukarelawan siber BNYCT; buat masa ini, aplikasi ini boleh dimuat turun melalui Google Play Store. Dalam masa terdekat, ia juga akan boleh dimuat turun melalui i-Tunes dan Blackberry World.

2. Menyampaikan plak penghargaan dan netbook kepada sejumlah selebriti tanah air yang telah menunjukkan sokongan terbuka kepada BN seperti; Zed Zaidi, Nabil Raja Lawak, Fahrin Ahmad, Maulana AF, Adira AF, Altimet, Elfira Loy, Vijay Emergency dan Jason T. Pemuda BN amat menghargai sokongan mereka dan aktivis siber pro-BN akan menyokong mereka di alam siber.

3. Menyampaikan sumbangan sebanyak RM 50,000 sebagai insentif daripada Pemuda BN kepada aktivis siber yang menyumbang artikel, kartun, bahan-bahan multimedia kreatif seperti poster dan video yang menarik dan tersiar di portal BNYCT.

Akhir kata, sebagai Pengerusi Pemuda BN Malaysia, BNYCT akan menjadi salah satu daripada penggerak kepada kempen GEMPAK - Gerakan Menolak Pembohongan Pembangkang yang baru saya lancarkan semalam. 

Himpunan ini adalah salah satu gerak kerja Pergerakan Pemuda BN bagi membantu BN dalam PRU13 yang akan datang dan saya ingin merakamkan ucapan sejuta penghargaan dan terima kasih kepada para aktivis yang hadir hari ini.



TwitMe @redahkasipecah | fb : www.redahkasipecahpk@facebook.com