28 February 2013

Orang Islam nak percaya Bala atau sumpah atas nama Allah? Dato Seri Najib bersumpah di dalam Masjid tidak mengenali Altantuya dan membuat penafian di dalam Dewan Rakyat! Jadi apa lagi?? Sumpah dalam Masjid, bukan boleh main2 !!

Sila klik link dibawah:

Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=xdhrg4y6ArE&feature=youtube_gdata_player

R.K.P

Mahasiswa Diberi Kebebasan Kuasa Berpolitik,Tapi Jangan Jadi Monyet Dah Lerr...

Kepada mahasiswa diingatkan supaya mengikut undang-undang yang telah digariskan mengikut universiti masing-masing seperti yang ditetapkan dibawah Akta AuKu..

R.K.P

Jika Memimpin Negeri Perak,Pakatan Pembangkang Perak Dapat Ke Bagi Pada Rakyat macam ni ???

Jawapannya sama sekali tentu tidak!!!lagi dijual ade la!!


R.K.P

DAPig!!...Jangan Cuba Mencabar Islam Di Perak !!!

Jangan nak cuba-cuba bermain dengan api wahai karpal laknatullah!!!


R.K.P

Masih Menjadi Pilihan Rakyat Perak!!!

MB Perak merupakan pemimpin yang mudah didekati dan sangat disayangi rakyat Perak.
Banyak transformasi dilakukan kerajaan negeri dibawah kepimpinan beliau.Majoriti rakyat memberi respon yang sangat positif dengan perubahan yang telah dilakukan.
setelah melakukan kajian respon baru-baru ini,majoriti rakyat Perak tidak kira melayu,cina dan india malahan kaum orang asli berasa susah hati menjelang PRU13 yang bakal mendatang kerana takut nanti jawatan MB Perak tidak lagi disandang beliau kerana rakyat mahukan calon yang sesuai dan yang terbaek bagi menerajui kerajaan negeri seperti beliau dan tidak sama sekali mahukan kempimpinan dari parti pembangkang!!!
R.K.P

PANAS !!! Mesti Baca !!! Kalo tak baca rugi wehh !!!

Orang Kata,
Politik itu kotor,
Orang baik jangan masuk politik,
Nanti masuk neraka,
Kalau nak masuk juga,
Carilah yang menjanjikan syurga
Carilah parti untuk akhirat
Yang konon termaktub di azali-Nya

Orang kata
Politik penuh maki hamun
Tuhan pun dikatakan mencarut
Kitapun selalu dihamun
Jadi kalo tak tahan
Jangan masuk gelanggang politik

Orang kata
Politik tiada kawan yang kawal
Kawan makan kawan
Musuh gigit tangan kawan
Musuh tiba-tiba jadi kawan
Kawan merajuk terus jadi lawan
Jadi jangan bergaduh sampai nak pengsan

Orang kata
Politik kena tebal muka
Dulu dia benci kita
Sekarang bila kita berkuasa
Dia tak malu minta-minta
Buat-buat macam tak ada apa-apa
Waktu susah dicarinya kita
Lepas dapat dia lupa segalanya

Orang kata
Jika berpolitik jangan cakap benar
Orang jujur takkan berjaya
Kena cakap bohong walaupun sedikit
Atau tambah lagi jika mahu sedap didengar

Orang kata
Politik mesti pandai tunjuk manis
Biarpun baru bertegang dengan isteri
Biarpun angin satu badan di pejabat
Senyum mesti beri
Walaupun geramnya tak terperi
Ada pula yang minta diluluskan itu ini

Orang kata
Politik itu 'Art of the possible'
Mahu jadi Machiavelli atau Umar Abd Aziz
Siang melaungkan hak asasi dan demokrasi
Malam meneguk arak,champangne dan Vodka
Sambil berteriak "hidup Rakyat"!!

Orang kata
Dalam politik jangan ada yang memandai-mandai
Kalo bole buat-buat pandai
Kalo pandai ketua jadi keldai
alamat pendeklah riwayat lebai

Orang kata
Dalam politik kena pandai mengampu
Kalau diri nak cepat maju
Kalau berani menyanggah penghulu
Lambatlah nak pegang jawatan tertentu

Orang kata
Dalam politik jangan mudah merajuk
Alamat musuh menunjuk jaguh
Biar dicerca dengan jenuh
Jangan berundur walaupun tersepuh

Orang kata kita kata
Politik semua serupa
Tapi ingatlah semuanya sementara...


-Dideklamasikan oleh MB Perak sempena Festival puisi Pangkor3



R.K.P

27 February 2013

PANAS!!! Team Unit Media Baru ( UMB ) Perak Cetuskan Revolusi Baru Media Cyber Di Negeri PERAK ???

Satu Cetusan Revolusi baru Media Cyber yang semakin mendapat perhatian masyarakat setempat khususnya di negeri Perak terhadap Team Unit Media Baru ( UMB ) Perak tampil kepada umum kerana sebelum ini tidak mahu diketahui secara terbuka hanya dibelakang tabir menangkis segala manipulasi fakta,fitnah dan tomahan dari blogger-bloger pembangkang kepada kerajaan negeri Perak.

Kini sudah tiba masa untuk UMB Perak dilihat umum sebagai antara salah satu badan yang bertanggungjawab mempertahankan MB Perak dan Kerajaan negeri dari di fitnah oleh cybertrooper pembangkang!!!

Koordinasi secara tersusun pada kali ini membawakan fakta yang jelas secara terus kepada masyarakat supaya fitnah tidak berleluasa daripada cybertroopers Pembangkang disamping memastikan hak rakyat disampaikan secara holistik supaya rakyat tidak tertipu dengan dakyah-dakyah pembangkang yang ketandusan isu mengenai Kerajaan Negeri Perak sebelum Pilihanraya ke 13(PRU13)

Demi A|gama..BA|ngsa.. TA|nahair dulu,kini,selamanya.....


R.K.P

Cetusan Revolusi Media Baru Dah Mula Menarik Perhatian Agensi-Agensi Berkanun Di Negeri Perak ...

R.K.P

PANAS!! Kediaman Adik Ketua MIC Bahagian Sungai Siput Kena Tembak ????

R.K.P

Lagi janji Palsu Pembangkang Manifesto DAPig 2013 !!!

Inilah roghpernye janji-janji Pembangkang kepada rakyat bila dah takde modal nak meraih simpati undi dan sokongan rakyat.

Janji manifesto 2008 pun tak tertanggung,inikan lagi hajat lagi besar nak dipersembahkan kepada rakyat jika dapat menawan putarajaya pada 2013??? Simpan jer la angan-angan tu dalam mimpi boleh la...

Dalam propaganda manifesto DAPig 2013 lagi tak masuk akal dan rasanyer orang gila pun bila baca,jadi lagi sawan wehhh!!!

Hasil-hasil yang menjana ekonomi negara semua deme nak dilupuskan...gila ke apa depa (DAPig) ni...ish..ish..


R.K.P

Debat Mahasiswa :Tidak Adil Label Mahasiswa - MBM

Timbalan Presiden Majlis Belia Malaysia,Muammar Ghadafi Jamal mengulas kenyataan berkenaan kebebasan kebebasan mahasiswa berpolitik adalah tidak adil bagi melabelkan kelompok mahasiswa itu menyokong kerajaan atau sebaliknya,ujar beliau.

"Mereka sokong atas dasar ilmu itu sendiri"ujar beliau lagi.
R.K.P

PANAS!!!Tidak Salah,Tapi Jangan Macam Monyet -Pengerusi UMB Malaysia

Begitulah kenyataan oleh Pengerusi Unit Media Baru (UMB) saudara Tun Faisal Ismail Aziz berkenaan kebebasan berpolitik mahasiswa yang perlu bawa aspirasi tulen bukannya seperti monyet ujar beliau.
Pentadbiran di universiti perlu melaksanakan garis panduan dan akan menyemak jenis persatuan yang diikuti mahasiswa supaya mereka berada dalam kelompok betul,ujar beliau lagi.
R.K.P

Ape Hal yang Kecoh di UTC IPOH !!!

Sorang Melayu dan Seorang Cina...sahabat Teman dengor suara deme nie tinggi benor,mcm nak bergadoh...

Nak tau cerita selanjutnya,sila la klik link sahabat blog teman kat bawah ni :

http://t.co/HYKXFcVKFH



R.K.P

Manifesto DAPig 2008 Bukti Pembangkang Cuma Janji Dicapati Duduk Bersila Cicah Kuah Sardin !!!!

Janji DAP Pulau Pinang pada tahun 2008 ketika berkempen membuktikan pemabangkang hanyalah tau berjanji tapi tidak menepati!!!
Pembangkang DAPig menjanjikan akan memberi Bantuan RM6,000 Setahun untuk rakyat tapi ni dah masuk tahun 2013 sampai sekarang senyap...
Ntah-ntah duit bantuan insentif kepada rakyat tu depa yang cilok!!wallahualam..
Ape pun depa (DAPig) kan suka bermain dengan janji-janji kosong..so tahun nak keluarkan manifesto baru plak!!yang lame pun tak ditepati lagi nak buat manifesto baru...lawak der!!
R.K.P

Kemanakah Hilangnya Maruah Bangsa ??? Bloggers Pembangkang Sanggup Manipulasi Fakta untuk menjatuhkan martabat Agama,Bangsa & Tanahair...!!!

Kemana hilangnya budaya,
Diculik piring terbang atau ditelan buaya ???
Tiada Peluang tiada ruang yang dijanjikan oleh depa (Pakatan Rakyat) sebab semua mahu cepat kaya!!
Apabila semua dah hilang,barulah kome (rakyat yang tertipu) nak percaya...

Renungkanlah......


R.K.P

26 February 2013

Sokongan Padu Belia BNYV Perak Tunggak Harapan Kempimpinan BN Perak !!!

Semangat dan sokongan dari golongan Belia Muda Sukarelawan seperti inilah yang diperlukan bagi menguatkan lagi jentera barisan kerajaan khususnya di Perak..

Golongan belia muda di Perak khususnya di Ipoh sudah mula sedar betapa sayangnya mereka kepada kepimpinan yang sedia ada...

Berlandaskan platfom IM4U dimana idea diwujudkan sendiri oleh YAB PM Najib Razak untuk golongan belia muda,Kerajaan telah memberikan suntikan insentif kepada golongan belia muda dengan menyalurkan dana belia bagi memberi peluang kepada golongan belia muda bersama menjayakan transformasi bagi menjana modal insan..


R.K.P

MB Perak Zambry Calon sesuai dan terbaek !!!

Pada dasar nya tiada lagi calon yang sesuai untuk menggambil alih Jawatan MB Perak selain Zambry yang sesuai untuk terus memegang jawatan tersebut di Perak.
Ini juga dinyatakan sendiri oleh Ketua Pemuda UMNO,YB Khairy Jamaluddin secara peribadi,beliau melihat tiada lagi calon yang sesuai setakat ini utk mengambil alih tempat sebagai MB Perak.
Bermakna,niat pembangkang yang menimbulkan pelbagai spekulasi sebelum ini mendakwa Zambry tidak akan menjadi MB lagi selepas PRU13 hanyalah kabar angin dari pembangkang untuk meraih simpati dan menimbulkan keraguan kepada rakyat di Perak.
Ternyata,kabar angin dari pihak pembangkang itu sebenarnya tidak mendatangkan ape2 kesan kepada rakyat Perak yang majoriti sudah tau mainan kotor pembangkang Perak.

P/s:kepada pembangkang di Perak,smpan je la angan2 nak jadi MB Perak...dalam mimpi boleh la!!!


R.K.P

Demi Kepentingan Sanggup Mendoakan Kemusnahan Agama,Bangsa Dan Tanahair Sendiri Kepada DAPig Laknatullah !!!

Kome tengok la apa dah jadi dengan orang melayu kita ni yang sanggup jual 'kunci' kepada bangsa asing disebabkan 'modal' yang tak seberapa demi 'kuasa' yang ditaburi golongan DAPig semata-mata nak melihat kemusnahan dan kejatuhan orang melayu di Tanah Melayu ini!!
Kita imbas kembali kenyataan Lim Kit Siang ketika peristiwa 13 mei 1969 dimana beliau melemparkan kata-kata yang sangat kurang ajar kepada bangsa melayu kita ketika itu..
Perkatan 'Malaisi' yang bermaksud 'Melayu Mati' dilemparkan oleh beliau cukup tidak dapat diterima oleh bangsa melayu pada ketika itu..
Namun belia muda zaman kini tidak peka dan kurang pendedahan menyebabkan segelintir golongan 'melayu' yang berpaling tadah disebabkan kehendak nafsu yang melampaui batas mereka tidak diperolehi maka wujud la ketidakpuashatian lalu mengugut memberontak untuk menjatuhkan serta sanggup mendoakan kemusnahan bangsa seagama sendiri musnah...

P/s:Kome pikirla dan timbal balik apa depa (DAPig) dah lakukan pada bangsa melayu!!sedor la wehhh!!!hangpa nk duduk bawah kaki deme ke??!!udoh deme pijok-pijok bangsa melayu,kome lagi nak sokong..udohnyer jadi kambing hitam deme (DAPig) la jawapnyer mcm la Anwar,MatSabu,Abby Abadi dan seteru2nya yang lain....hapah pun takde...apepuntakbolee...!!!
R.K.P

Janji Ditaburi -Bila Dah Terdesak....,Pakatan Pembangkang Buat Lawak Bangang !!!

Hah,ni satu lagi janji yang ditaburi oleh Pakatan pembangkang yang kononnyer kalo dapat memerintah negara,semua tol akan dihapuskan...agaknyer deme (PR) ni nak meraih sokongan pun agak-agak ler jangan buat lawak dengan menjanjikan benda yang mustahil tak ke bengap namanyer tue...
Bayangkanlah,kalo semua tol dihapuskan,sape yang nak baik pulih jalanraya???Lim Guan Eng???Karpal singh??atau Anuar ke yg nak baik pulih??jangan harap lerr...deme sbenarnya takkan amik tahu punyer...kan dah menyusahkan rakyat bukan nk menyenangkan rakyat...adusss....
Kome pikirlah sendiri...masing-masing da besar ade otak bole menilai mane yang boleh diterima pakai mane yang tidak...
R.K.P

Pas president Datuk Seri Abdul Hadi Awang has described those who accept the 1Malaysia People's Aid (BR1M) cash aid as stupid !!!

He said the cash aid would never do the people any good because it is a tool for BN to fish for vote in the coming general election.

"The cash aid is a stupid idea and the people who accept is are just as stupid," he said at the Chinese New Year gathering, organised by Non-Muslim Pas Supporters Congress (DHPP), at Jalan Putra tonight.

Some 200 people attended the gathering.

Present was Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Abdul hadi's comment on BR1M was echoing the sentiment expressed by Kelantan Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, who had likened the recipients of the BR1M to "chicken and cows" recently.




R.K.P

Kantoi...!!! HARAKAHDaily Manipulasi Titah Raja ????

Budak PR ni tak de kerja lain selain menipu. Dari Ketua Umum, Mursyidul Am, Ketua Dewan Ulama, suami cikgu Mala sampailah pencacai kelas bawahan, semuanya menipu.
Eloklah kutip bayaran daripada pemimpin Pas. Tak berbaloi kalau tak berbayar.
Pahala dah tentu tak ada bila menipu macam ini untuk berkuasa dan demi sokongan kepada peliwat bersiri, pengkhianat negara, penyokong Zionis, LGBT serta penganut fahaman pluralisme agama.

Untuk bacaan selanjutnya sila klik link dibawah ini:

»»» http://bit.ly/ZvaVA8


R.K.P

25 February 2013

Lagi 'Janji Ditepati' oleh kerajaan BN..!!

Inilah kerajaan yang kita (rakyat) mahukan apabila janji ditepati bukan seperti Pakatan Rakyat hanya janji dicapati!!

Kita lihat contoh hanya janji ditaburi seperti kerajaan selangor dibawah pimpinan Pakatan Rakyat yang hanya tahu memberi harapan yang menggunung kepada rakyat tetapi diakhirnya tidak dilunaskan malahan banyak alasan yang diberikan!!

P/s:kerajaan yang mana anda pilih untuk memimpin negara pada hari mendatang??adakah kerajaan menepati janji atau kerajaan yang menaburi janji???...pikirlah sendiri....
R.K.P

Inikah contoh Pemimpin dan Tuan Guru yang nak memimpin negara???

Tak disangka insan yang selama ini dihormat dan dipandang tinggi dan diberi gelaran 'Tuan Guru' ulama yang tersohor di Malaysia sanggup mendoakan kejatuhan dan kemusnahan bangsa seagama sendiri diatas kepentingan politik dan peribadi..

Malah,beliau sanggup menjatuhkan maruah nya sendiri dengan mendoakan kafir laknatullah (DAPig) kesejahteraan dan kemenangan dalam politik!!!

P/s:apa nak jadi dengan 'ulama' di Malaysia khususnya PAS!!adusss.....
R.K.P

Lagi PAS nak cilok duit rakyat jelata!!!

Ntah betul,ntah tidak deme (PAS) ni kutip duit rakyat nk buat lebuhraya yg takde tol plak tu...
Sedangkan duit kutipan sumbangan yang konon2 untuk tabung pusat pun ntah lebur kemana...

R.K.P

Ucaptama Ketua Umum PKR di Konvensyen PR ke-4...????

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan agar
permuafakatan antara Pakatan Rakyat diperkukuhkan bagi menghadapi
serangan kerajaan Barisan Nasional-Umno yang dikatakan mengkhianati
amanah rakyat.

Untuk selanjutnya sila klik link dibawah:

http://bit.ly/ZDQ0ia
R.K.P

Rakyat Kedah Dah Mula Memberontak!!!Tolak PAS!!

Nampaknya penerima BR1M di Kedah mula tunjuk perasaan membantah kenyataan Nik Aziz yang menyamakan diri mereka dengan lembu dan ayam. Lihat kain rentang yang diletak sekitar Baling.

Untuk selanjutnya sila klik link dibawah:

http://bit.ly/ZDPjFv
R.K.P

Apa Sangkakala Cakap Ni???

Ini adalah artikal dr rakan Blogger..sila klik URL dibawah untuk bacaan selanjutnya:

http://bit.ly/13I9FdF

R.K.P

PAS cuba jatuhkan UMNO???

PAS cuba menjatuhkan imej UMNO dengan menabur fitnah dengan membuat provokasi mengenai BR1M...

R.K.P

Apa Penjelasan Tuan Guru Nik Aziz Berkenaan ini...???

'Dia' kata rakyat yang menerima BR1M umpama seperti haiwan..

Ape plak nak dilabelkan kepada pengikut-pengikut PAS yang menerima Bantuan BR1M ni jgk??

Ibarat seperti 'Meludah ke langit terkena muka sendiri' ..tetapi tak ada lagi sebarang penjelasan dari Tuan Guru Nik Aziz mengenai status tersebut...
R.K.P

Rakyat Sabah Marah Tuan Guru???

Ape cerita???

Rakyat sabah pun dah mula tak percayakan Tuan Guru..malah marah lagi ade...

Ish..ish..ape nak jadi la pada Tuan Guru kita seorang ni..dulu orang punya la 'respect' tapi selepas 'dia' mendoakan kejatuhan bangsa dia jugak,habis kepercayaan hilang dan tanda hormat yang menggunung tinggi habis musnah...
R.K.P

Himpunan Jentera PRU 13 Negeri Perak mendapat sambutan yang sangat menggalakkan bukti sokongan penuh Pemuda Perak kepada MB Perak